Kirjailija: Walter Moers

Kirjan nimi: Kapteeni Sinikarhun 13½ elämää

Alkuteos: Die 13½ Leben des Käpt'n Blaubär

Sivuja: 703

***

Juoni:

Mielikuvituksellinen, hauska ja mielenkiintoinen kirja, voiko parempaa ollakaan? Sinikarhu herää hyvin hyvin pienenä pähkinänkuoressa. Siitä alkaa hänen elämänsä joka on täynnä seikkailuja. Sinikarhu taivaltaa kohti Atlantista, Zamonian pääkaupunkia, läpi vuoristojen, aavikoiden ja metsien kohdaten jopa pyörremyrskyn.

Omia mielipiteitä ja huomioita:

Mielestäni erittäin hyvä kirja, joskin Sinikarhu on aika... täydellinen joka asiassa. Esipuhe tarjoaa todentuntuisen selityksen sille, miksei Zamoniaa ole (enää) olemassa. Paljon plussaa erilaisten fonttien käytöstä ja runsaasta kuvituksesta. Moers kirjoittaa todella elävästi.

Sitaatit:

"Zamonia, Zamonia, sinä valtameren tähti, jota pirstovat kalliot, jota uurtavat virrat. Sinä minun tuskani, sinä minun iloni, sinä minun armas isänmaani..." -Zamonian kansallislaulu

"Minun nimeni on T16. Olen idea"